Média Móvel De Tweeter


Alto-falante de 2 vias, bass-reflex, com 22 cm de diâmetro leve, cone de papel, com ímã X-treme, formador de bobinas de fibra de vidro e tweeter de 29mm com cúpula de berílio, formador de bobinas de titânio e câmara traseira de alumínio não ressonante. Sensibilidade 91 dB 2,83 volts Impedância 8 ohms nominal (mínimo 7,2 ohms 200 Hz) Resposta de frequência 48 - 40.000 Hz (-3dB) 40 - 50.000Hz (-10dB) Frequência de crossover 2400Hz Potência nominal cerca de 90 watts RMS Dimensões (W X Al x P) 325 x 580 x 230 mm Peso (produto acabado) 22,1 kg cada O kit de altifalantes contém todos os componentes de que necessita, mesmo pequenos objectos como parafusos pretos para montagem dos condutores, A única coisa que você precisa comprar separadamente é a madeira para os armários. Os crossovers hard-wired vêm pré-montados, combinados e testados. O preço para este kit de altifalante DIY é EUR. 1.345, - cada EUR. 2.690, - por par correspondente com o crossover padrão ou EUR. 1.695, - cada EUR. 3.390, - por par combinado com o crossover Duelund CAST Cu-Ag Hybrid. O alto-falante Plutone pode ser visto como um ponto de viragem na tradição Humile Homemade Hifi. Uma quantidade extrema de pesquisa e desenvolvimento entrou neste alto-falante, resultando em um produto que pode realmente ser chamado de menos-é-mais. A combinação de tweeter, woofer, gabinete material, forma e tamanho formam uma unidade tão coerente que fomos capazes de projetar um crossover correspondente que consiste em apenas três componentes e não usa resistores em tudo, nem mesmo para domar o nível tweeter O resultado é Pureza atordoante combinada com um equilíbrio tonal muito natural e excelente expressão dinâmica. Adicione à mistura uma grande fase de som e você tem provavelmente o melhor monitor de duas vias há Período. Mesmo alguns dos melhores drivers disponíveis às vezes precisam de filtragem complexa para obter uma curva de freqüência plana, fase acústica correta entre si, etc, etc A idéia por trás do alto-falante Plutone foi encontrar um midwoofer e um tweeter que, quando combinados, Necessário como pouca correção e filtragem possível, resultando em reprodução tão pura quanto possível de um alto-falante de duas vias. Esta ideia exclui, portanto, os condutores com picos acentuados e outras irregularidades nas suas curvas de frequência. Um oito polegadas midwoofer foi o ponto de partida para obter uma eficiência alta o suficiente para corresponder ao do tweeter. E também ter suficiente baixo ao mesmo tempo. Entre os midwoofers atuais de 22 cm, o Jantzen Audio JA-8008 HMQ, projetado e desenvolvido pela Troels Gravesen da Dinamarca e construído por SEAS da Noruega, é aquele que se encaixa exatamente na conta. Possui um ímã muito grande (SEAS chama-o ímã X-treme), um cone de papel de peso leve e uma alta Qms fibra de vidro bobina ex. Este condutor é concebido para uma eficiência superior à média, baixa resistência mecânica e resposta rápida. Porque os parâmetros do alto-falante tais como a eficiência, a resposta baixa, a massa movente ea área do cone relacionaram-se todos, não esperam o baixo profundo thunderous destes woofers pequenos. Eles devem ser usados ​​para o que eles são destinados para: eficiência superior à média combinada com uma resposta bem equilibrada e neutra. Se você quer graves muito profundos, então use um subwoofer construído especificamente - duh. A resposta de freqüência do JA-8008 HMQ é plana até o final de cerca de 4kHz e, em seguida, roll-offs para altas freqüências extremamente suavemente. Veja mais abaixo nesta página para a medição de woofer bruta no gabinete Plutone. Esta curva suave, que corre caminho em território tweeter, permite um filtro passa-baixo simples. Um tweeter correspondente para o Jantzen Audio JA-8008 HMQ midwoofer deve ter uma resposta de freqüência que correspondentemente corre para o território midwoofer sem qualquer humps e solavancos. Juntos, eles têm então uma grande área onde ambos os motoristas se sobrepõem. Existem muitos tweeters que podem fazer isso, mas eu também estava procurando um com uma curva de freqüência especial para que eu poderia usar um truque de passagem para fugir usando qualquer resistores. Veja mais abaixo nesta página para a medição bruta do tweeter no gabinete Plutone e explicação sobre como esse truque funciona. Além disso, eu gosto de combinar tweeters rígido com midwoofers macios, o calor natural e expressão de um woofer de cone de papel bom coincide muito bem com a precisão e precisão de um tweeter de dome de metal bom. O tweeter usado para o Plutone é o Scanspeak D29087140. Você pode baixar a folha de dados do tweeter da seção cinza na parte superior desta página. Este tweeter Revelator é um eficiente tweeter de cúpula de beryllium de 8 ohms e 30mm com uma placa de alumínio usinada lisa e uma grade de proteção acusticamente muito transparente de malha de arame. A face-placa é 6 milímetros de espessura e forma uma construção muito resistente. O conjunto de cúpula de berílio é fixado a um formador de bobina de voz de titânio e na parte de trás há Scan-Speaks especial não-ressonante câmara traseira de alumínio que efetivamente damps a onda de volta do tweeter. A curva de freqüência não filtrada é basicamente uma forma de colisão centrada em torno de 4,5 kHz. A 20kHz o nível de saída é de cerca de 90 dBs que é o SPL usável da vida real dos tweeters. Outro tweeter que eu considerei foi o SEAS T29B001 E0058-06, também com uma grande cúpula de berílio e uma resposta de freqüência em forma de colisão. Talvez eu vou usar a próxima vez :-) Um dos componentes que tem um grande impacto sobre o som global deste alto-falante é o gabinete. O Plutone pode parecer simples, mas sua forma, tamanho e materiais foram especificamente escolhidos. Muita experimentação, com muitos protótipos de armários foi feito antes que a versão final estivesse pronta. Por exemplo, a largura do armário é tal que as questões de difracção que ocorrem ao longo das arestas deflectoras, são deslocadas para uma frequência na qual são menos problemáticas. Todos os gabinetes de altifalantes têm difracção nas bordas. Isto provoca um mergulho na curva de frequência à medida que a onda directa e a onda difractada interagem e provocam o cancelamento. Os gabinetes estreitos modernos em particular podem ter um mergulho na curva de freqüência de até 6 dBs que ocorre exatamente no midrange superior muito crítico na oitava de aproximadamente 2,5 a 5 kHz - exatamente onde o tweeter começa a trabalhar Frequências nesta faixa Influenciar a inteligibilidade da fala. Se há algo não certo nesta faixa o som pode tornar-se desagradável ea voz humana, em particular, pode se tornar dura e lispy. Fazendo o defletor mais largo estes problemas não ocorrem nesta escala mas são deslocados para baixo na freqüência e na intensidade a um nível onde a audição humana seja muito menos sensível. Outro exemplo de como inteligente este gabinete é, é a espessura dos painéis. Muitas espessuras de painéis diferentes foram experimentadas, painéis mais finos tendem a soar mais quente, mas também mais boom. Single cantor compositor gravações soou bem com painéis mais finos, eles realmente fizeram o som vocalista maior. Mas quando o material do programa ficou mais alto e mais complexo, o som ficou muito lamacento e começou a crescer. Indo para a outra extremidade da escala: painéis muito grossos soavam rápidos e bem definidos com música alta ou orquestra em grande escala, mas conjuntos menores parecia muito magro, às vezes até um pouco sem vida. No final, optamos pela espessura do painel ideal em relação ao tamanho dos gabinetes de alto-falantes. Nesse caso, 27 milímetros soaram melhor. Os armários destes altifalantes são feitos de 27 mm 19 ply marinho classe bétula bétula compensado. Existe um número ímpar de pliegues de modo que a folha é equilibrada, isto reduz deformação. Porque este contraplacado é ligado com os grãos que funcionam um contra o outro e com um número impar das peças compostas, é muito duro. A qualidade da madeira utilizada para o Plutone é assim chamado BB-grade. Isto significa que os folheados unidos e os plugues pequenos são permitidos mas em uma extensão muito mais baixa do que a classe mais barata de C ou de CP. Se a sua jarda de madeira local doesnt estoque 27 milímetros BB-grade madeira compensada você pode colar 9 milímetros 18 milímetros juntos para o mesmo resultado. Você pode fazer o download de uma cópia dos desenhos do gabinete na seção cinza na parte superior desta página. A construção é muito fácil, o armário é feito a partir de apenas seis painéis - isso é tudo Nenhuma outra forma de reforço é necessária devido à espessura do painel criticamente escolhido em relação à área de superfície. Eu escolhi para folhear os armários e eu usei um folheado de Mappa Burl claro da cor (a. k.a. Poplar Burl), livro-combinado e espelhado. O folheado é aplicado com cola de madeira branca PVA normal que é espalhado com um pente dentado fino sobre toda a área de superfície do gabinete. O folheado é então pressionado na cola molhada e deixado por um par de horas para secar antes do próximo painel é feito. I a apenas didnt possuem bastante suficiente Mappa Burl folheado para fazer tanto armários assim na parte de trás (fora da vista) I utilizados alguns padrão praia verniz. Uma vez que ambos os armários são folheados, todos os recortes feitos e toda a coisa lixada suavemente, é hora para o acabamento da superfície. Utilizei duas camadas de verniz claro mate, à base de água, vendido aqui na Holanda como Glitsa Parketlak PT. É um duro vestindo, verniz à base de poliuretano normalmente usado em pisos de madeira dura. O material amortecedor é aplicado no interior de todos os painéis, exceto no interior do defletor frontal. Ele vem em três peças, duas tiras longas que são dobradas para cobrir os painéis laterais, superior e inferior. Há alguma sobreposição de modo que os painéis superior e inferior são cobertos numa camada de dupla espessura, os painéis laterais têm uma única camada de material amortecedor. A terceira peça é então aplicada no interior do painel traseiro que é depois parcialmente coberto pelo crossover. Um corte deve ser feito no material de amortecimento de modo que a porta de reflexo de baixo é mantida clara. O material de amortecimento utilizado é um tipo especial de fibra de poliéster que varia em densidade. Um lado é mais denso do que o outro, o lado de maior densidade é colocado contra as paredes do armário. Nenhuma cola é necessária, as folhas de fibra de polyster são simplesmente mantidos no lugar, porque eles são cortados um pouco acima do tamanho. A fita de vedação da junta é aplicada aos recortes do driver e no interior da chama da porta. A placa de encadernação é fornecida com o seu próprio vedante hermético. O kit de alto-falante padrão DIY é vendido com todas as peças, exceto para os armários (os armários são vendidos separadamente - verifique nossa lista de preços para obter detalhes). Mesmo os parafusos pretos para montar as placas terminais e os drivers fazem parte do kit. Os postes de encadernação são de alta qualidade e baixa massa banhados a ouro WBT 0703-Cu tipos com uma ferrolha de fiação livre no botão de aperto que permite uma conexão segura sem qualquer tendência a trabalhar solto ou danificar o fio. A fiação interna é fio de núcleo de cobre 6N de Jantzen Audio, 2x 1,00mm2 para o woofer e crossover, 2x 0,50mm2 para o tweeter. Ao soldar o cabo para os terminais midwoofer ter cuidado para não obter qualquer solda na abertura em torno da bobina de voz. O mid-woofer Jantzen Audio JA-8008 HMQ partilha o mesmo chassis moderno que todos os woofers SEAS 22 cm ea voz-bobina é, portanto, muito bem ventilada. Isto significa que há muitas aberturas em torno da parte traseira do chassi e do topo do ímã. Lugares onde sujeira e outros gremlins tais podem ficar presos. Eu usei uma vara de mistura de pintura de madeira que se encaixa muito bem entre o chassi de alto-falante eo ímã, isso mantém qualquer solda de cair na lacuna. A porta bass-reflex é o JetSet-70 da Intertechnik. Esta porta tem grandes alargamentos internos e externos que minimizam a resistência e ruídos do fluxo de ar. O tubo interior é cortado para o comprimento correcto e, em seguida, o flare interior, tubo e alargamento exterior são fixados em conjunto para formar uma porta. Você pode cola-los juntos ou usar duck-tape ou similar. O midwoofer, tweeter e porta são selados hermeticamente com a fita de vedação de vedação fornecida. As placas terminais vêm com seu próprio vedante hermético. Os alto-falantes Plutone são projetados para a fase acústica ideal quando os woofers são colocados na altura da orelha. Devido ao fato de que o centro acústico do woofer está um pouco mais atrás do que o do tweeter, quando você coloca o woofer na altura da orelha, a diferença em off-set será corrigida. Um crossover é o coração ea alma de qualquer alto-falante e extremamente importante para o resultado final. Os crossovers utilizam componentes de alta qualidade da Jantzen Audio e da Intertechnik. O crossover vem com o grande capacitor Intertechnik Audyn True Copper Max para o tweeter. Um Duelund Coherent Audio CAST cobre prata híbrido capacitor também está disponível como uma alternativa se você estiver procurando o melhor que existe. Os crossovers fazem parte do kit e são vendidos ready-made, combinados e testados. Os componentes são todos hard-wired de componente para componente sem o uso de pontes de arame extra e são montados em placas de circuito anti-estático epoxy FR4. Os componentes são mantidos no lugar com Hellermann Tyton grau profissional, sem halogênio, UL94 V2 gravatas cabo. Os crossovers são fornecidos com espaçadores de PCB e parafusos correspondentes. Os crossovers devem ser aparafusados ​​no interior da parede traseira cobrindo parcialmente o material amortecedor. Note que o midwoofer está ligado em fase inversa em relação ao tweeter. Como os drivers e o gabinete trabalham juntos tão bem, conseguimos manter o crossover muito minimalista: uma segunda passagem de alta modificada no tweeter e um único indutor no woofer. Devido à simplicidade do crossover e à alta resolução dos drivers, mesmo a menor alteração no valor ou tipo de componente poderia ser facilmente ouvida. Com os indutores por exemplo, mesmo as diferenças de 0,05mH podem ser facilmente ouvidas. Portanto, ambos os indutores são valores não padronizados e são enrolados exatamente aos nossos valores especificados. O capacitor tweeter tem vários capacitores pequenos conectados em paralelo para obter o valor exato necessário como o valor total combinado não está disponível como um único capacitor. Porque o crossover é tão simples que fomos capazes de usar alguns dos melhores componentes disponíveis. Um exemplo extremamente bom de quando tudo cai no lugar e menos se torna mais. Indutores L1 Jantzen Áudio Wax Bobina 12AWG L2 Jantzen Áudio Wax Coil 14AWG Condensadores C1a Intertechnik Audyn True Cobre Max 630VDC ou Duelund Coherent Áudio Cobre Prata Híbrido 100VDC C1b Foil bypass tampa 3000VDC C1c Foil bypass tampa 3000VDC C1d Foil bypass PAC 3000VDC C1e Foil bypass PAC 3000VDC C1f Foil bypass cap 3000VDC O Plutone crossovers com Duelund Coherent Audio Copper Silver Híbrido capacitores. Abaixo você pode ver as medições de freqüência dos drivers brutos não filtrados no gabinete Plutone. Sem o crossover ambos mostram curvas suaves com uma grande sobreposição de cerca de 600Hz a 6000Hz - três e meia oitavas Esta grande sobreposição é necessária quando se utiliza inclinação gradual como o Plutone tem. O truque com o único low-pass indutor funciona porque, devido ao seu valor que começa a chutar no midrange baixa, mas doesnt fornecer atenuação completa devido ao fato de que a impedância de subida do woofer o neutraliza em algum grau. O truque para a segunda ordem de alta rede de passagem do tweeter é que os valores dos dois componentes diferem bastante de livro-livro formulea. O capacitor da série é menor do que o normal eo indutor paralelo é maior do que o normal. Isso significa que o capacitor começa a trabalhar em freqüências muito altas, mas o indutor não começa até cerca de 2kHz. O resultado é que a corcunda natural de 2-10kHz é achatada e, em seguida, abaixo de 2kHz onde o tweeter precisa de alguma proteção, tem uma rede de segunda ordem completa. O pequeno valor do capacitor também aumenta o manuseio geral de potência. Acima: curvas de freqüência dos drivers brutos não filtrados no gabinete Plutone. Vermelho tweeter no eixo Woofer azul no eixo Faixa 200Hz - 20kHz Escala vertical 60-110dB subdivisões 2dBs. Acima: a medição de freqüência do sistema acabado mostra uma curva lisa plana dentro de - 1,5dB. Isto indica um equilíbrio tonal muito neutro. A eficiência do sistema está acima da média para um monitor bidirecional com cerca de 91 dB 2,83V. Faixa 200Hz - 20kHz Escala vertical 50-100dB subdivisões 2dBs. Acima: As medições de frequência no eixo e fora do eixo mostram curvas de resposta muito uniformes. Isso indica um equilíbrio tonal constante e neutro sob qualquer ângulo e, portanto, o tamanho do estágio de som pode ser ajustado ao gosto pessoal e acústica do quarto sem alterar o equilíbrio tonal dos alto-falantes. Vermelho no eixo Verde 15 graus fora do eixo Roxo 30 graus fora do eixo Amarelo 45 graus fora do eixo Faixa 200Hz - 20kHz Escala vertical 50-100dB subdivisões 2dBs. Acima: O gráfico de impedância do sistema acabado mostra uma carga muito fácil para qualquer amplificador, uma impedância nominal de 8 ohms. Impedância mínima 7,2 ohms 200 Hz Impedância máxima 100 ohms 85Hz Faixa 20Hz - 20kHz Escala vertical 0-40 ohms subdivisões 4 ohms. Acima: A desintegração de ruptura do sistema acabado mostra uma decadência muito suave sem ressentimentos. Faixa 200Hz - 20kHz Escala vertical 0dB a -30dBs Escala de tempo 30 períodos. Acima: A decomposição espectral cumulativa do sistema acabado mostra novamente um decaimento muito suave sem ressentimentos. Faixa 200Hz - 20kHz Escala vertical 0dB a -30dBs Escala de tempo 4 milissegundos. Como já mencionado no início deste artigo, o alto-falante Plutone tem pureza impressionante combinada com um equilíbrio tonal muito natural e excelente expressão dinâmica. Ser capaz de usar sem resistores no caminho do sinal do tweeter parece ter realmente valeu a pena. Em versões anteriores do crossover alguns resistores foram usados. Mas não importa o quão bom os resistores foram (nós estávamos experimentando com Duelund CAST e Mundorf MResist Supremo), o melhor resistor não foi resistor em todos os Plutone não precisa de um tempo extremamente longo para queimar completamente, fresco fora da caixa o som É fina e um pouco em seu rosto. Demora mais de 100 horas de uso normal antes que o alto-falante se acalme e se abra. Depois de suficiente burn-in o agudo é extremamente bem prestados, com montes de detalhes e insights sobre a gravação e, ao mesmo tempo, nunca dura ou nítida. Mesmo com gravações que tenho vindo a utilizar durante anos eu notei com as coisas Plutone que werent lá antes. Como quanto tempo a decaimento acústico está no estúdio de gravação, parece ser mais longo do que antes e mais lógico (por exemplo: o número de abertura Jingle Bells no Diana Krall recorde Christmas Songs). O equilíbrio tonal deste alto-falante é muito natural, bem equilibrado e coerente. Em nenhum momento você está pensando sobre como bom o tweeter é ou quão bom o woofer é, o quão boa é a música. O alto-falante também é muito honesto, o alto-falante simplesmente joga o que é dado. Alimente uma gravação mal produzida da música popular dos anos 80 e você obtém uma gravação mal produzida da música popular dos anos 80. Alimente o Plutone uma gravação de qualidade agradável e você não poderia desejar nada mais. No registro de Makiko Hirabayashis Certamente os instrumentos são capturados com bastante realismo, os instrumentos de percussão e os sinos soam muito parecidos com um brilho quente e brilhante. O piano de concerto estreito parece grande como deveria. Falando de grande, o som-fase também é grande. Quando os alto-falantes são colocados para formar um triângulo equilátero com o ouvinte e os lados internos dos gabinetes de alto-falante pode ser visto, a imagem é ampla, com muita profundidade. Em nossa sala de demonstração, os alto-falantes ficam a cerca de 350 centímetros de distância (medidos de fase-plug para woofer fase-plug) e cerca de 380 centímetros do assento de audição. Este dar um estar há experiência que realmente permite que você esqueça tudo, exceto a música. Devido ao seu som puro em combinação com o crossover minimalista, demorou muito tempo para encontrar o capacitor correto para o tweeter Scanspeak. Inicialmente, pensávamos que estávamos no caminho certo, usando um Mundorf Supremo EVO Silver-Gold-Oil devido à sua natureza muito finamente detalhada e aberta, mas depois de muitos meses de uso esta natureza detalhada tornou-se muito de uma coisa boa. Para ser franco, o Plutone soou muito como high-end de áudio e não o suficiente como música, se você sabe o que quero dizer. Depois de mais testes, finalmente acabamos usando o Intertechnik Audyn True Copper Max em combinação com um total de cinco capacitores de filme pequeno conectados em paralelo. Esta combinação tinha mais fluxo, tons mais ricos e um equilíbrio tonal geralmente mais agradável. Como com todas as coisas em áudio o aumento na qualidade do som segue aproximadamente uma escala linear, o correspondente aumento de custo segue (mais de menos) uma escala logarítmica. Então, para melhorar o já muito bom Intertechnik True Copper Max eu tive que entrar em um bom Duelund Cast Copper Silver Hybrid para o capacitor de tweeter principal. Se o custo extra vale a pena é até você, alguns considerariam uma pechincha, outros não. No final tudo é relativo: a diferença de preço entre o par padrão eo par Duelund de Plutone é de 700 euros. Algumas pessoas preferem gastar esse tipo de dinheiro em um relógio ou o mais recente telefone inteligente ou em férias. Pessoalmente, recebo muito maior satisfação e prazer ao gastá-lo em alto-falantes que duram pelo menos 30 anos -) De qualquer forma, de volta para o assunto. Com os capacitores Duelund no crossover, há uma maior tangibilidade no som. O som ganha em detalhes finos e riqueza de tom ao mesmo tempo. É difícil de descrever, mas o resultado final é que parece haver um efeito mais estar lá. Por exemplo, ao ouvir Pierre Boulezs Livre pour Quatuor interpretado por Quatuor Diotima, é como estar sentado na primeira fila. Você ouve todos os pequenos detalhes, como corda contato arco melhor, mas de uma forma muito natural, ele não distrai-lo da música. Talvez eu seja um pouco mais sensível a este tipo de coisas (minha esposa é um violinista de formação clássica e eu toco jazz contrabaixo), mas é realismo como este que torna a música reproduzida muito mais convincente. Durante o desenvolvimento do Plutone usamos muitos amplificadores diferentes, interligações e cabos de alto-falante e em todos os casos o Plutone permitem que você ouça exatamente o que estava acontecendo no resto do sistema. Por exemplo, usando Audioquests analógica interlink Vento eu tenho bela voz prestados e um fundo muito preto e, ao mesmo tempo, muita precisão. Mudar para Audioquests interlink Terra (que é idêntico em construir, exceto para o uso de cobre em vez de prata) o fundo muito preto tornou-se um pouco menos preto, mas ganhou algum calor no menor agudos, dando ao som geral um pouco mais corpo. Exatamente a diferença entre essas duas interligações Audioquest como eu estou acostumado. E este é apenas um dos muitos outros exemplos. O Pluton basicamente permite que você ouça exatamente o que está acontecendo no resto do seu sistema. Uma experiência muito agradável Conteúdo do humilde Caseiro Hifi DIY altifalante kit Plutone com os crossovers padrão. O que os clientes dizem sobre o Plutone: No dia seguinte ao recebimento dos kits, conectei todos os componentes sem os gabinetes e dei-lhes mais de 400 horas de gravação, então eu já deveria estar ouvindo-os em seu pleno potencial. Os Plutones são alimentados por um sistema minimalista com 300B SET mono-blocos alimentados diretamente por um CD Esotérico com controle de volume. Minha audição inicial dissipou meu maior medo de que eles soem finos com surpreendentemente bom baixo que mede plana para 40Hz no meu quarto. Eles brilham realmente nas áreas onde eu esperava que eles e facilmente outclass meu anterior ScanSpeak Revelator monitores. E isso não é por uma pequena margem com o aumento do nível de detalhe aparente desde a primeira nota: é como estar na sala com os músicos. Há uma música que eu ouvi em sistemas que custam mais de 100K onde eu podia ouvir alguns sons de baixo nível, mas não o suficiente para entender o que o músico estava tocando, não o suficiente para obtê-lo. Bem, eu finalmente consegui com o Plutone e eu era capaz de identificar qual instrumento estava tocando e fiquei surpreso ao descobrir que ele joga muito mais do que eu pensava anteriormente. Fez mais ouvir ontem e eu tenho que dizer que algo está faltando - em uma boa maneira É difícil de descrever, mas os altos são tão suave, mas tão detalhado que eu tenho que concluir que um edginess (ou ruído) na música se foi . Obrigado por desenvolver o Plutone, verdadeiramente um alto-falante calibre de referência. (Jean-Pierre - Toronto, Canadá) Eu tenho um Unison Research Little Italy, Single Ended EL34 tubo-mapa de 2 x 12 Watts. Os Plutones haviam jogado pelo menos 100 horas antes de eu começar a rodada para terminar os armários. Após a nova instalação no entanto, durou semanas antes de soar bem. Mas então estava lá: preciso e equilibrado, mas também animado e fresco. Alguns exemplos: a voz de Magdalena Koen em arias de Bach soa muito pura e clara. Instrumentos e voz são bem separados. Guitarra e guitarra em várias gravações de Amalia Rodrigues som bem apontado e onde ela desenha com a sua voz esta é bastante realista, mas nunca muito. Sarah Ks guitarra é clara e detalhada e tem uma longa decadência, deslumbrante. Com o trabalho de orquestra clássica, como Shostakovitchs 15th Symphony com a Orquestra Filarmônica de Londres, dirigida por Bernard Haitink, um belo espaço é criado. A última parte de Mahlers Des Knaben Wunderhorn pela Royal Concertgebouw Orchestra com Ricardo Chailly, tem um maravilhoso mergulho na música. Berlioz Symphonie Fantastique quarta parte: Marche au Supplice soa firme, com percussão dinâmica, trombetas estridentes e rosnadas. (Hans - Rotterdam, Holanda). Eu não poderia estar mais feliz com a minha compra. Eu tenho o kit padrão com capacitor Intertechnik para o tweeter, e eu também comprei Tonys muito bem CNC cortar báltico bétula armários de madeira compensada. Meu equipamento é composto por Thule IA350B amp, Lyngdorf CD 1 CDP, cabos de alto-falantes de cobre caseiros e interconexões caseiros de prata e cobre de núcleo sólido (dois conjuntos). Eu nunca tive melhores alto-falantes em minha casa O som geral é firme e dinâmico com muitos detalhes. O som é arejado e rápido. Uma das minhas preocupações com um alto-falante de monitor, em contraste com os alto-falantes de piso que eu estava acostumado, foi o baixo desempenho não sendo suficiente. O melhor desempenho baixo em meu quarto, que é 7,20 metros de comprimento, eu consegui com o defletor do alto-falante 50 centímetros da parede. Quando eles são colocados aqui eu não consigo pensar em melhores e mais firmes baixo. Eles jogar mais profunda do que você poderia pensar, e meu quarto de 32 metros quadrados parece atender estes alto-falantes fine. Você pode ouvir cada nota do baixo e tambores com muito ar em torno deles. Você também pode ouvir quando o baterista não bater os tambores exatamente o mesmo lugar cada vez. O ataque ea velocidade são excepcionais. O alto-falante é muito revelador ea mudança de prata para cobre interliga é facilmente ouvido. Estes alto-falantes merecem os melhores cabos que você pode pagar. No meu caso, a prata adiciona mais alto arejado, por outro lado os de cobre adicionar algum calor no midrange superior. Reprodução de voz é muito bom e tem esta apresentação arejada, dinâmica e aberta. O primeiro par de horas werent qualquer coisa especial, e eu tinha a sensação de que eu ouvi a caixa (armário) balançando junto com a voz. Este é agora completamente ido e eu suponho que era o excitador próprio que apenas precisou completamente algum tempo para queimar-se dentro. Im não capaz de começar o soundstage muito profundo que eu ouvi no lugar de Tonys, mas teve um demo - Quarto, e eu uso a minha sala de estar para a minha configuração que isnt especialmente tratados de qualquer forma. A imagem estéreo é boa e você pode visualizar os músicos para estar bem na frente de você. Estes alto-falantes são bastante pesados ​​e pesam cerca de 22 kg e deve ter carrinhos sólidos. (Tonny - Fredericia, Dinamarca) Há um monte de alto-falantes, o que torna esses alto-falantes tão especiais para mim O som me atrai na música. Há muita expressão dos músicos. Isto aplica-se a instrumentos e vozes. Os vocais realmente entram. Peter Gabriel no Scratch My Back, por exemplo. As qualidades que Pedro tem em sua voz para expressar o que ele canta são maravilhosas. Nuances em cada peça, o uso de dinâmica, sons de garganta, falsetto. Isso se arrasta. E isso acontece com muitos cantores. O resultado é uma reprodução com muita emoção e expressão. E os instrumentos são tão naturais. Não adivinhar o que está sendo ouvido, keynotes e overtones são equilibrados e você pode ouvir os músicos com seus instrumentos no trabalho. Se a gravação é boa os instrumentos de obter o seu próprio lugar, têm a sua própria quantidade de ar e pode ser ouvido o que o engenheiro de som tem feito. As orquestras são profundas e largas. Aqui também, os sons não são executados um no outro ou entupido. E gravações ruins não conseguem um pseudo espaço porque o falante acrescenta algo. Aqui novamente a ausência de falso ou um efeito e há simplesmente uma representação honesta. O midrange, com sua expressão, emoção e inteligibilidade, é o segredo deste conjunto. Na área de transição do midrange para o triplo eu não posso detectar qualquer mudança no tom. Alto detalhe, falta de agressão, inteiramente combinando com o midrange. E aqui também muita sutileza. Cada toque no high-hat ou címbalo é diferente, a música é tão animada. Um bom baterista estabelece muito mais expressão com címbalos com escovação e rítmica tocando. Nada se perde da música. E há tantos CDs, um, córregos na minha rede onde muito vem rolando. E isso não é só com o jazz, mas também com muito pop, rock e clássico. E ainda há algo em que eu estou procurando um pouco para como descrevê-lo. Este orador é muito rápido ea coisa especial é que dá tanta informação no ataque. Eu suspeito que isso aumenta a familiaridade dos instrumentos e facilidade de ouvir. O resultado de toda a expressão do Plutone é que é ótimo para ouvir música. (Edwin - Fijnaart, Holanda) Nenhuma parte deste site pode ser reproduzida de qualquer forma sem o consentimento escrito ou por e-mail do autor. Os projetos são livres para uso privado para fins de DIY apenas, o uso comercial é estritamente proibido. Humble Homemade Hifi é uma subsidiária da tg-acústica - Câmara de Comércio 37138402 - Holanda Copyright Humble Homemade Hifi Última atualização 6.2.2017ProAc vem de uma fábrica de móveis de alta qualidade. Profissão de profissionais especializados em difusão Proac em sondagem de estúdio em ambito domestico. Se conoscete il suono ProAc sapete che tutti i diffusori prodotti da questa casa sono fácilmente identificabili, grazie alle loro caratteristiche soniche comuni. Se na curta história da high-end de alta fidelidade, poucas empresas têm durado o curso. No início da história da alta fidelidade high-end, poucas empresas têm durado o curso. Mesmo poucos têm consistentemente desenvolvido e produzido produtos de alta qualidade que ganharam aclamação internacional. ProAc é uma dessas empresas. A gama ProAc é, como se costuma dizer, tranquilizadora e cara. Nós não fazemos barato alto-falantes e certamente não produzem sons baratos. Happily, many thousands of audiophiles worldwide agree with our philosophy. Every ProAc loudspeaker is hand-crafted, with our technicians individually responsible for the building and testing of each unit, from the flagship Response models to the diminutive Tablette. Build quality alone is unsurpassed, each cabinet being meticulously constructed, damped and finished in real wood veneer. Only the very finest components are used in ProAc loudspeakers, with each new model reflecting the very leading edge of audio technology. Indeed many models now incorporate dedicated driveunits using our own basket, cone and magnet assemblies. Drive unit performance is fine-tuned through expensive and sophisticated crossover networks. But all the finest cabinets and components in the world are redundant without inspired design. And for a quarter of a century Stewart Tyler, Chairman and Chief Designer has been responsible for putting it all together and producing the performance. He alone decides the cabinet size and configuration, drive unit layout and crossover design and all the other factors which combine to produce some of the most cultured sounds available in modern audio. ProAc loudspeakers are available through a network of enlightened dealers who will be pleased not only to put our models through their paces, but to give informed advice on partnering equipment. When you think youve heard the best, then go and hear ProAc. SERIE TABLETTE Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Tablette 10 - NOVITA Diffusore in sospensione pneumatica da scaffalestand a 2 vie, 5-50 watt, 10 ohm, 86dB, bi-wired. Dimensioni (LxAxP): 190,5x304,8x158,75 mm. The new ProAc Tablette 10 is a tenth generation of the Tablettes launched in 1979. The Tablette 10 is an all new design, using a thin walled heavy damped infinite baffle enclosure which is the same as the BBC LS35a. This design allows the Tablette 10 to be positioned against the wall, unlike a ported enclosure (not recommended). The new Tablette 10 has cutting edge new drive units, the bass driver has a Paginna Mika cone which is reed leaves mixed with Mika and coated with an acoustic dope. The crossover has been specially designed for a sealed enclosure with a network which shapes the response to give a rich bass and an extremely transparent midrange. The tweeter is our well known 1 inch silk dome used in many of ProAcs other models. During the design several speakers were used as comparison those being the LS35a, ProAc D2, Spender BC1 and Quad Esl 57. We urge people to listen and compare with other makes and models as we are sure you will find the music intoxicating. The Tablette 10 Specifications Nominal Impedance 10 ohms Recommended Amplifiers 5 to 50 watts Sensitivity 86 dB linear for 1 watt at 1 metre Bass Driver ProAc 5quot with Paganni Mika cone, with acoustic coat. Crossover Finest components on dedicated circuit board. Multistrand oxygen free copper cable throughout. Split for optional Bi Wiring or Bi Amplification. Dimensions Height: 12quot (304.80mm), Width: 7quot 12 (190.50mm), Depth: 6quot 14 (158.75mm) including grille Mode StandShelf mounting Grille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple, Silk White. Premium Finishes: Rosewood, Ebony. Premium Finishes to order at extra cost The Tablette Reference Eight, launched in 2001, has proved a hugely successful restatement of the original Tablette design of 1979. Reborn in its earliest cabinet configuration but housing far more technically refined and powerful drive units, it produces a scale and quality of sound unimaginable over two decades ago. Now however, this enduring design scales new heights with the Reference Eight Signature. At the heart of this major leap forward is a remarkable new bassmidrange driver. Four times as expensive as the standard unit used in the Reference Eight, this new driver incorporates a neodymium bar magnet, copper rings and a copper phase plug. These components add up to vastly improved performance, with even greater linearity and lower distortion. The bass is more excitingly dynamic and the midrange considerably more open. Loading is by small twin reflex ports which reduce unwanted colouration. A high quality crossover network is coupled directly to the terminals to eradicate any deterioration in the signal paths. This redesigned board incorporates a larger bass inductor than the original Tablette and gives higher output with lower distortion. The crossover knits the midrange seamlessly to the output of the completely new tweeter, a sophisticated 1quot soft dome unit with a large surround which produces an exceptionally flat response, outstanding smoothness and fine detail. The cabinet itself is made from costly marine birch ply which is critically damped and tuned with high grade acoustic material. As ever with ProAc loudspeakers, the Reference Eight Signatures are completed by exquisite real wood veneer, but in keeping with their exclusivity are only available in the most exotic finishes. The Tablette Reference Eight Signature is a definitive monitor level design. The remarkably flat frequency response is characterised by a smooth, natural and detailed output delivered with a surprising level of power, weight and scale. This diminutive powerhouse can be placed on shelves or ledges, but for true highend listening is best mounted on heavy rigid stands. SERIE STUDIO Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Dopo un successo internazionale durato ben ventanni, Stewart Tyler presenta Studio SM 100, successore del celebre modello Studio 100, apprezzato universalmente come diffusore near field monitor negli studi di registrazione e come ottimo interprete musicale nel salotto di casa da moltissimi celebri artisti e operatori dellindustria discografica, oltre che da appassionati dellAlta Fedelt. Progettato per ben due anni direttamente dalla mente creativa di ProAc, il designer Stewart Tyler, il nuovo diffusore da stand Studio SM 100 presenta una componentistica migliorata puntando alle medesime sonorit del modello Studio 100, ma offrendo una minore distorsione grazie al nuovo tweeter, una maggior tenuta in potenza e una maggior longevit del woofer, complessivamente restituendo un suono leggermente pi morbido che permette un ascolto mai affaticante per lunghe sessioni di utilizzo. Diffusore bass reflex da scaffale a 2 vie, 30-150 watt, 8 ohm, 35hz-30khz, 88dB, bi-wired, magneti schermati. Il successore dellacclamato modello Studio 100. Dimensioni (LxAxP): 203x406x254 mm. Peso:12 kg. La coppia. Finitura ciliegio The ProAc studio 100 was produced for over 20 years until 2013. They were made for both domestic and studio use. The studio 100 quickly became a favourite in the studios used as a near field monitor For the last 2 years Stewart Tyler has been working on a new speaker named the ProAc SM100 and all parameters have been improved for both studio and domestic use. It now has a new bass driver with a new surround and dust cap along with a brand new 1 inch domed tweeter and crossover network, however the cabinet remains the same. The bass driver looks similar but has a new rubber surround for longevity and power handling and now comes in a ProAc basket. The tweeter is a new ProAc design with a 1 inch silk dome and a front plate to lower distortion, the dome has a new roll surround. MThe SM100 also features a new crossover, the overall sound quality is similar to the studio 100 but slightly smoother sound makes it ideal for long listening sessions. MFor further details contact ProAc via our website or ProAc dealer direct. Il progettista Stewart Tyler rinnova la gamma dei diffusori della serie Studio dando vita al diffusore ProAc Studio 115, il successore di Studio 110, uno dei diffusori ProAc di maggior successo. Seguendo le orme del predecessore, il nuovo diffusore Studio 115 si presenta come un diffusore compatto dalle prestazioni elevatissime, con un rapporto qualit prezzo che lo pone seriamente in rilievo sullofferta di mercato, e dotato del caratteristico suono ProAc presente in ogni diffusore creato dalla mente del progettista inglese. Studio 115 rivede completamente la componentistica il nuovo mid-woofer il medesimo altoparlante da 165mm utilizzato nei diffusori da pavimento ProAc Studio 140 MkII, il tweeter un nuovissimo progetto ProAc a cupola morbida da 20mm. Il mobile del diffusore stato snellito e acquisisce ulteriore rigidit per ridurre le riflessioni del frontale, e presenta il condotto del tubo daccordo posizionato centralmente per ottimizzare lemissione delle basse frequenze. Il crossover un progetto ex novo che impiega esclusivamente componenti di primordine. I morsetti sui terminali sono ora i medesimi impiegati sulla serie superiore Response. Studio 115 Diffusore bass reflex da scaffalestand a 2 vie, 15-150 watt, 8 ohm, 30hz-30khz, 88,5dB, bi-wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP): 190x380x240 mm. Peso: 8,9 kg. ProAc proudly announce the launch of the Studio 115 all new compact monitor. The cabinet, drive units, crossover and terminals have all been upgraded from the previous model, the Studio 110 and a narrower cabinet front baffle has been utilised to aid dispersion and produce a bigger soundstage. The cabinet features bitumous damping and the port tube for bass loading is now centrally located on the front baffle with the new bass driver. The new bass driver is manufactured from carbon filled polyproalene A material which gives all the inherent advantages of cone stiffness such as a lucid bass quality and natural, detailed presentation. It is also an ideal material with which to minimise distortion characteristics and has contributed significantly to the success of the Studio 140 Mk 2. The bass driver crosses over to a brand new tweeter developed by ProAc which has a special dome with air-cooling. The crossover network components have been upgraded to seamlessly integrate the new drivers. The Studio 115 is designed to work with all levels of quality equipment, from a modest set-up to a true high-end system, producing highly musical results in the true ProAc compact monitor tradition. Diffusore bass reflex da scaffale a 2 vie, 15-150 watt, 4 ohm, 30hz-30khz, 88,5dB, bi-wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP): 190x380x241 mm. Peso: 8,9 kg. The new studio 118 is a new stand mounting design. It comes in a variety of real wood veneers and the sound quality belies the size of the enclosure. The 118 has a new bass driver, with a great deal of research into cone materials, the new 118 unit excels in bass and mid-range performance and is further helped by a phase plug. The bass driver is loaded through a port making a reflex design, it also has a new magnet assembly giving a better bass response with a more open and better dispersion on mid-range frequencies. The tweeter has our iconic ProAc 20mm tweeter to cover high frequencies which it does in a sweet and detailed manner. A new crossover has been design to match the two units to give a wonderfully large sound stage with pinpoint imagery. The 118 is excellent on all types of music and more efficient than previous models, which make it suitable for lower powered valve and transistor amplifiers. Specifications Nominal Impedance 8 ohms Recommended Amplifiers 15 to 150 watts Frequency Response 30Hz to 30KHz Sensitivity 88.5 dB linear for 1 watt at 1 metre Bass Driver 6.5 inch (165mm) ProAc unit with new coated cone and phase plug for greater dispersion. Tweeter 20mm all new ProAc silk dome. Crossover HQ network using the finest components with option for bi wiring bi-amping and utilising oxygen free cable. Dimensions 15.2quot (380mm) high, 7.6quot (190mm) wide, 9.64quot (241mm) deep (including grill) Weight 19.6 lb (8.9kg) each unpacked. Mode Stand Mounted Grille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. Studio 148 - Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 15-250 watt, 4 ohm, 25hz-30khz, 91dB, bi-wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP): 190x1.040x280 mm. Peso: 19 kg. Overview ProAcs latest the studio 148 is a narrow columnar design with a stabilising plinth and bass port pre-drilled for adjustable spikes. The beautiful and real wood veneers are impeccable making it suitable for all types of room design. There are 3 drive units in each enclosure, the two 6.5 inch units cover bass frequencies but each one has been mechanically tuned to cover mid frequencies. To improve dispersion the upper bass driver has a phase plug whilst the lower unit has a ProAc open weave cap. This gives the 148 tremendous bass power and depth with a clear precise mid range. The bass drivers crossover to the ProAc 1 inch silk dome tweeter used in many other ProAc models. The bass drivers are loaded by a port in the bottom of the cabinet and through the plinth. Spikes are used to raise the cabinet allowing air to move under the enclosure and through the port. Improvements can be heard in all areas from a tight, cleaner and extended bass through a detailed mid-range with a sweet and detailed high frequency, the 148 also has a large spectacular sound stage with pin point imagery. The studio 148 comes in a variety of real wood veneers and is above average for efficiency, meaning the use of small high quality valve amplifiers and transistor amplifiers. Specifications Nominal Impedance 4 ohms Recommended Amplifiers 15 to 250 watts Frequency Response 25Hz to 30KHz Sensitivity 91 dB linear for 1 watt at 1 metre Bass Driver 2 x 6.5quot (165mm) ProAc units with coated cone and mechanical tuning with dust cap and phase plug. Tweeter 1quot (25mm) silk dome air cooled with inner dome damping mirror image offset. Crossover HQ network using the finest components with option for bi wiring bi-amping and utilising oxygen free cable and response terminals. Dimensions Height: 41quot (1040mm), Width: 7.5quot (190mm), Depth: 11quot (280mm) with grill Weight 42 lb (19 kg) each unpacked. Mode Floor standing with spikes. Grille Acoustically transparent crimplene. Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. SERIE RESPONCE Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Per molto tempo il modello Response stato uno dei mini-monitor pi diffusi al mondo, ma oggi il RESPONCE ONE gli ha rubato il trono. Significativi miglioramenti ad alta tecnologia sono stati effettuati al driver dei bassi, nel mobile e sul crossover. Il baffle del mobile pi sottile per aiutare la dispersione, e ora dotato di uno speciale materiale smorzante che rende il mobile molto robusto e inerte. Laltoparlante dei bassi completamente nuovo risiede ora su uno chassis ProAc, che ha una struttura a ragno rialzata e un materiale del cono simile a quello utilizzato nel diffusore D2. Esso incorpora il sistema di magnete EXCEL e una presa acrilica a smorzamento di fase. Ulteriori miglioramenti sono stati effettuati al crossover. I risultati sono un basso pi dimpatto, toni medi pi aperti e ricchi, frequenze alte pi dettagliate. Il D1 anche pi efficiente di ben 1,5 dB rispetto all1SC rendendolo pi facile da pilotare anche disponendo di un amplificatore con ridotta potenza duscita. Specifiche Impedenza: 8 ohm Amplificazione: da 20 to 100 watt Risposta in frequenza: da 38Hz a 30kHz Sensibilit: 87,5 db lineari 1 watt 1 metro Mediobassi: altoparlante da 130mm ProAc con cono in fibra di vetro intrecciata, struttura a ragno rialzata, magnete sistema Excel e presa acrilica a smorzamento di fase, chassis assemblato a motore lineare, magnete in rame e presa di fase. Materiale del cono esclusivo ProAc Alti: altoparlante a cupola da 34, bobina a nido dape con smorzamento speciale raffreddato a ferrofluido. Crossover: vengono utilizzati i migliori componenti assemblati su una scheda dedicata dotata di cablaggio multistrand in rame privo di ossigeno. Bi-wiring e bi-amping opzionali. Dimensioni (LxAxP): 168x305x260mm (la profondit include la griglia spessa 12mm) Peso: 9kg Utilizzo: su stand Griglia: crimplene trasparente Finitura: impiallicciature in vero legno Finiture standard: nero cenere, mogano, cigliegio, acero For many years the Response 1SC has been one of the worlds leading mini monitors but now the D1 has stolen its crown. High tech improvements have been made to the cabinet, bass driver, and crossover network. he cabinet baffle is slimmer to aid dispersion, and now has a special damping material making the cabinet very heavy and inert. The all-new bass driver is now on a ProAc chassis, this has a raised spider and similar cone material to the D2. It also features the EXCEL magnet system and a new acrylic damping phase plug. Further improvements have been made to the crossover network. The results are a punchier bass, richer more open midrange, with sweet and detailed high frequencies. The D1 is also 1.5 dB more efficient than the 1SC making it easier to drive for those who have amplifiers with a lower output. Technical Info Close window Taking miniature loudspeaker performance to new heights Nominal Impedance 8 ohms Recommended Amplifiers 20 to 100 watts Frequency Response 38Hz to 30kHz Sensitivity 87.5 db linear for 1 watt at 1 metre Cabinet Heavy, inert construction damped with special material and featuring slim, rigid front baffle design to aid dispersion. BassMidrange Driver New 5quot (130mm) ProAc unit featuring glass fibre weave cone, raised spider assembly, EXCEL magnet system and unique acrylic damping phase plug. Tweeter ProAc dome unit with honeycomb wound voice coil, special damping and ferrofluid-cooled coil assembly. Crossover Finest components on dedicated circuit board with multistrand oxygen-free copper cable throughout. Split for optional bi-wiringbi-amping. Dimensions 12quot (305mm) high 6 58quot (168mm) wide 10 14quot (260mm) deep including grille thickness of 12mm Weight 20lbs (9 Kgs) Mode Stand mounted Grille Acoustically transparent crimplene Finish, Finish Available in the following real wood veneers: Black Ash, Mahogany, Cherry, and Maple. Ebony to order at extra cost. Due to our policy of continuous improvement specifications are subject to change without notice. Response D Two Diffusore bass reflex da scaffale a 2 vie, 20-150 watt, 8 ohm, 30hz-30khz, 88,5dB, biwired. Dimensioni (LxAxP in mm): 203x430x260. Altezza punte incluse. Disponibile in finitura ciliegio, frassino nero, bianco mogano, acero, . 685,00 euro per palissandro, ebano, acero a occhio di pavone. ProAc loudspeakers have a reputation for exceptional sound and build quality. Our enclosures may look conventional but this hides the advanced technology required to build a rigid and well-damped cabinet. Our loudspeakers are made in our factory at Brackley, England. They are slim and elegant, finished in gorgeous real wood veneer. With first class sound quality, youll be listening to ProAc speakers long after you would have become tired of a fashionable but poor sounding alternative. We are renowned for producing compact high-end speakers evidenced by both Tablette and Response 1SC which have become iconic over the years. The Response D TWO is a new speaker in this fine tradition, designed for the finest quality music and giving true monitor performance. The cabinet is made from a heavily damped, thin-wall rigid birch ply carcass, with a 25mm back panel. The bass driver is new, using the same cone technology as the Response D15 but with a revised coil and magnet. The tweeter is the same 1ampquot silk dome as used in other ProAc models and the drive units are seamlessly mated with an HQ network designed and built by ProAc. Sound quality from the D TWO is one of extreme transparency a lush and potent bass response and a silky detailed high frequency. The D TWO also have a huge sound stage with pinpoint imagery. The speakers are designed to sit on high mass stands from 18ampquot high depending on your seating position. Response D 20 - Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 20-180 watt, 8 ohm, 28hz-33khz, 88,5db, bi-wired, tweeter a cupola Dimensioni (LxAxP): 190x960x227 mm (punte incluse). Peso: 26 kg. Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 20-180 watt, 8 ohm, 28hz-33khz, 88,5db, bi-wired, tweeter a nastro. Dimensioni (LxAxP): 190x960x227 mm (punte incluse). Peso: 26 kg. ProAc Response D20R speakers In order to satisfy demand for Ribbon loaded tweeter speakers ProAc are introducing the brand new Response D20R. The New model takes lot from current ProAc range, most notably the same midrangebass driver you find in the critically acclaimed D18s and the same Bass loading system you find in the bigger D30Rs to offer a powerful bass response with good extension and low colouration. The crossover network features audiophile grade components to accurately merge the ribbon tweeter and bass midrange unit together seamlessly, whilst never getting in the way of the music. Bass loading by the cabinet has been improved over the D18 to give a solid bass delivery, to create incredibly lifelike sound stage. This combination offers a light, airy and detailed high frequency response but with a powerful bass extension and clear natural midrange to satisfy even the most critical ear. A selection of beautiful real wood veneers enable the D20Rs to look just as good as they sound. Frequency Response 28Hz to 33KHz Sensitivity 88.5 dB linear for 1 watt at 1 metre Bass Midrange driver 6.5quot (165mm) ProAc unit fitted features glass fibre weave cone, Excel Magnet system and unique acrylic damping phase plug. Ribbon tweeter ProAc ribbon 60mm by 10 mm as light as a human hair, with rear chamber damping. Crossover network Audiophile components on dedicated circuit board. Multi-strand oxygen free copper cable throughout. Split for optional bi-wiring or bi-amplification Recommended amplifier power 20 to 180 watts Impedance 8937 Weight 26kg each Dimensions Height: 38.4quot (960mm) plus Spikes Width: 7.6quot (190mm) Depth: 9.1quot (227mm) Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 10-200 watt, 8 ohm, 20hz-30khz, 89dB, bi-wired. Dimensioni (LxAxP in mm): 215x1041x266. Altezza punte incluse. ProAc has recently implemented the use of carbon fibre in the cones of the Response D40 and Carbon Pro 8, and Kevlar in the Tablette Anniversary and K6 models, thereby achieving levels of sound quality that were only dreamed of a few years ago. The necessary exhaustive research involved in the development of these models and the materials employed, has enabled us to design cones that give excellent frequency response characteristics and the new Response D30 is the latest model to take advantage of the acoustic excellence of carbon fibre. The Response D30 floorstander utilises a new polymer rear coated carbon fibre coned bass driver mounted in a slim enclosure. Bass loading is achieved by side vented directional loading similar to that used in the D40, producing an extremely accurate and powerful bass response with good extension and low colouration. The D30 is available in both ribbon and dome tweeter configurations and features the same high quality HF units found in the D40D40R. The crossover network employs dedicated components of the highest quality and multi strand oxygen free copper wiring. The classic ProAc split crossover design offers bi-wiring and bi-amping options. The D30 therefore offers a similar bass loading, cone material, tweeter and crossover network to that of its larger sibling, making it an ideal choice for those who require a smaller floorstander, but still demand sonic excellence. Once set up using our own spikes, which are designed to penetrate even thick carpet and when partnered with quality electronics, the exceptional performance of the D30 can be fully realised. Offering clean powerful bass, an uncoloured, open midrange and a sweet, detailed high frequency response from either the ribbon or dome tweeter, the Stewart Tyler designed D30 offers a wonderfully natural and musical performance with pinpoint imagery that will appeal to audiophiles and music lovers all over the world. Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 10-200 watt, 8 ohm, 20hz-30khz, 89dB, bi-wired. Tweeter a nastro. Dimensioni (LxAxP in mm): 215x1041x266. Altezza punte incluse. ProAc has recently implemented the use of carbon fibre in the cones of the Response D40 and Carbon Pro 8, and Kevlar in the Tablette Anniversary and K6 models, thereby achieving levels of sound quality that were only dreamed of a few years ago. The necessary exhaustive research involved in the development of these models and the materials employed, has enabled us to design cones that give excellent frequency response characteristics and the new Response D30 is the latest model to take advantage of the acoustic excellence of carbon fibre. The Response D30 floorstander utilises a new polymer rear coated carbon fibre coned bass driver mounted in a slim enclosure. Bass loading is achieved by side vented directional loading similar to that used in the D40, producing an extremely accurate and powerful bass response with good extension and low colouration. The D30 is available in both ribbon and dome tweeter configurations and features the same high quality HF units found in the D40D40R. The crossover network employs dedicated components of the highest quality and multi strand oxygen free copper wiring. The classic ProAc split crossover design offers bi-wiring and bi-amping options. The D30 therefore offers a similar bass loading, cone material, tweeter and crossover network to that of its larger sibling, making it an ideal choice for those who require a smaller floorstander, but still demand sonic excellence. Once set up using our own spikes, which are designed to penetrate even thick carpet and when partnered with quality electronics, the exceptional performance of the D30 can be fully realised. Offering clean powerful bass, an uncoloured, open midrange and a sweet, detailed high frequency response from either the ribbon or dome tweeter, the Stewart Tyler designed D30 offers a wonderfully natural and musical performance with pinpoint imagery that will appeal to audiophiles and music lovers all over the world. Response D 48 - Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 10-250 watt, 8 ohm, 20hz-30khz, 90db, bi-wired. Dimensioni (LxAxP): 212x1.200x349 mm (punte incluse). Peso: 39 kg. After a year in research and development the D48 is now ready for production. Areas of improvement have been mid-range detail and a cleaner, faster and more extended bass response. A new studio monitor quality bass driver was designed for the D48. It features a special impregnated cone and mid frequencies are tuned by a cap of greater size than standard. This gives the new unit greater mid-range detail along with excellent bass control giving a tighter and more extended response. The two new bass drivers are each loaded through our special floor loading with side vents, this makes the loudspeaker easier to sight and reacts less to surroundings. The two bass units are then seamlessly mated to our ribbon or dome tweeter depending on your preference. With such a large slim floor standing design the sound stage is superb being very large and with pinpoint imagery. Another achievement for the D48 is its ability to create large orchestral works as well as heavy rock music. The D48 has a high quality filter network designed by Stewart Tyler comprising of the finest components, ProAc cable on a special board. The filter is also split for bi-amping and bi-wiring. This is one of the best designs from ProAc and should please all audio files regardless of their taste in music. Specifications Nominal Impedance 4 ohms Recommended Amplifiers10 to 250 Watts Frequency Response 20Hz to 30Khz Sensitivity 90 dB linear for 1 Watt at 1 metre BassMidrange 2 x 6 12 inch (165mm) ProAc unit studio monitor design with special coating and dust cap tuning. Tweeter Tweeter D48R - ProAc ribbon 60mm x 10mm light as a human hair with rear chamber damping. Tweeter D48 - ProAc 1 inch (25 mm) soft dome with special surround and inner damping. Crossover HQC using dedicated components wired throughout with ProAc multistrand oxygen-free copper cable. Split for optional bi-wiringbi-ampingDimensions 47 14 inch (1200mm) high on plinths with spikes 8 13 inch (212mm) wide 13 12 inch (340mm) deep Weight86 lbs (39 Kgs) eachMode Floor standing Grille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. Premium Finishes: Rosewood, Ebony. Response D 48 Ribbon - Diffusore bass reflex da pavimento a 2 vie, 10-250 watt, 8 ohm, 20hz-30khz, 90db, bi-wired, tweeter a nastro. Dimensioni (LxAxP): 212x1.200x349 mm (punte incluse). Peso: 39 kg. After a year in research and development the D48 is now ready for production. Areas of improvement have been mid-range detail and a cleaner, faster and more extended bass response. A new studio monitor quality bass driver was designed for the D48. It features a special impregnated cone and mid frequencies are tuned by a cap of greater size than standard. This gives the new unit greater mid-range detail along with excellent bass control giving a tighter and more extended response. The two new bass drivers are each loaded through our special floor loading with side vents, this makes the loudspeaker easier to sight and reacts less to surroundings. The two bass units are then seamlessly mated to our ribbon or dome tweeter depending on your preference. With such a large slim floor standing design the sound stage is superb being very large and with pinpoint imagery. Another achievement for the D48 is its ability to create large orchestral works as well as heavy rock music. The D48 has a high quality filter network designed by Stewart Tyler comprising of the finest components, ProAc cable on a special board. The filter is also split for bi-amping and bi-wiring. This is one of the best designs from ProAc and should please all audio files regardless of their taste in music. Specifications Nominal Impedance 4 ohms Recommended Amplifiers10 to 250 Watts Frequency Response 20Hz to 30Khz Sensitivity 90 dB linear for 1 Watt at 1 metre BassMidrange 2 x 6 12 inch (165mm) ProAc unit studio monitor design with special coating and dust cap tuning. Tweeter Tweeter D48R - ProAc ribbon 60mm x 10mm light as a human hair with rear chamber damping. Tweeter D48 - ProAc 1 inch (25 mm) soft dome with special surround and inner damping. Crossover HQC using dedicated components wired throughout with ProAc multistrand oxygen-free copper cable. Split for optional bi-wiringbi-ampingDimensions 47 14 inch (1200mm) high on plinths with spikes 8 13 inch (212mm) wide 13 12 inch (340mm) deep Weight86 lbs (39 Kgs) eachMode Floor standing Grille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. Premium Finishes: Rosewood, Ebony. Diffusore bass reflex da pavimento a 3 vie,10-250 watt, 4 ohm, 25hz-30khz, 90dB, biwired. Dimensioni (LxAxP in mm): 125x1185x340. Altezza punte incluse. ProAc is proud to announce the launch of the K6 loudspeaker. Following the successful incorporation of carbon fibre cone technology in the Carbon Pro Series, ProAc have been researching other materials for possible inclusion in their high end loudspeakers. The results of this research have come to fruition in the shape of the new K series which utilises cones manufactured from the material, Kevlar. Kevlar benefits from having similar properties to carbon fibre, being light and at the same time rigid. The ProAc 6 12quot drivers utilised in the K6 feature Kevlar cones made by the same special method as our carbon fibre coned drive units the cone is painstakingly produced from a mould by hand, a labour intensive process taking many hours to complete. Although Kevlar has proven to be an excellent cone material sonically, the Kevlar ProAc bass drivers require a different porting mechanism in order to realise their full potential. The bass is loaded by an almost invisible vent to produce a wonderfully weighty but exceptionally fast bass response. These drivers are seamlessly crossed over to a 2quot dome midrange, the horn of which is manufactured from billet aluminium and for the high frequencies, ProAcs proven ribbon tweeter has been chosen. The cabinet on the K6 is a traditional mixture from ProAc of HDF materials of different thicknesses heavily damped with bitumen. Indeed the carcass including bitumen is 35mm thick. The combination of research into carbon fibre and its ingredients have produced a stunningly accurate and detailed loudspeaker, having an electrostatic or panel quality without the drawbacks. Sound is reproduced effortlessly with incredible detail and pinpoint imagery, which often can be muddled by conventional drive units. The K6 is designed for audiophiles and music lovers who are looking for a true high end loudspeaker offering smooth reproduction and an impressively flat response throughout the frequency range. The legendary ProAc qualities of large soundstaging and pin-sharp imaging capabilities complete a highly musical and engaging transducer. Specifications Nominal Impedance 4 ohms Recommended Amplifiers10 to 250 Watts Frequency Response 25hz to 30KhzSensitivity 90 dB linear for 1 watt at 1 metreBass Driver 2 x 6 12quot (165mm) studio professional drive units with polymer impregnated Kevlar cones and Zinc basket Midrange Driver 2quot (50mm) soft dome with 6061 Aluminium Alloy Front Plate Tweeter ProAc ribbon with diaphragm as light as a human hair alnico magnet and rear chamber damping and 6061 Aluminium Alloy Front Plate Crossover Finest components on dedicated dual layer circuit board ProAc multistrand oxygen-free copper cable throughout Split for optional bi-wiring and bi-amping Dimensions 46quot high (1185mm) with spikes and plinths, 8 12quot (215mm) wide, 13 12quot (340mm) deep Weight 97 lbs (44 Kgs) each Mode Floorstanding on spikesGrille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. Premium Finishes: Rosewood, Ebony. Diffusore bass reflex da pavimento a 3 vie, 10-500 watt, 4 ohm, 20hz-30khz, 91,5db, bi-wired, tweeter a nastro. Dimensioni (LxAxP): 240x1.230x450 mm (punte incluse). Peso: 70 kg. Loudspeaker companies have toyed with the use of carbon fibre in loudspeakers, mainly for the use in cabinets. Carbon fibre coned drive units are rarely seen and used, we believe the type of carbon fibre and its preparation that we are using is unique. For the past year ProAc has been researching the use of pure carbon fibre due to its qualities and resonances in the manufacture of drive unit cones. Its incredible stiffness makes it ideal for a drive unit cone, and its piston like qualities are perfect for moving air at low frequencies without distortion. The new Carbon Pro Eight uses two carbon fibre coned bass drivers, a carbon fibre midrange horn and a carbon composite plinth. The carbon cone is unique with a pure polymer impregnated carbon weave and polished diaphragm, the back of the cone is then specially lacquered and finally it is concentrically weighted to add appropriate mass. The 3 inch midrange dome is repositioned in the unique pure polymer impregnated carbon weave and polished horn, and midrange sounds are reproduced with uncanny realism. High frequencies are covered by the ProAc ribbon tweeter with a diaphragm lighter than a human hair giving a sweet and detailed reproduction. With these attributes the cabinet size can be reduced greatly without losing the weight and slam of a much larger conventional loudspeaker. The cabinet on the Carbon Pro Eight is a traditional mixture from ProAc of HDF materials of different thicknesses heavily damped with bitumen. Indeed the carcass including Nominal Impedance 4 Ohms Recommended Amplifiers 10 to 500 Watts Frequency Response 20hz 30Khz Sensitivity 91.5db linear for 1 watt at 1 metre Bass Driver 2 x 8in (200 mm) studio professional drive units with pure polymer impregnated and polished carbon weave cone with rear lacquer and concentric weighting. Midrange Driver 3quot (75 mm) soft dome with pure polymer impregnated carbon weave air coupling. Tweeter ProAc ribbon with diaphragm as light as a human hair alnico magnet and rear chamber damping. Crossover Finest components on dedicated circuit board. ProAc multistrand oxygen-free copper cable throughout split for optional bi wiring and bi amping. Dimensions 49.2quot (1230 mm) high with spikes and plinths, 9.6quot (240 mm) wide, 18quot (450 mm) deep Weight 146.9 lb (68 kg) each unpacked Mode Floor standing with spikes Grille Acoustically transparent crimplene Finish High gloss lacquer finish options available on request Carbon Pro 8 Diffusore bass reflex da pavimento a 3 vie, 10-500 watt, 4 ohm, 20hz-30khz, 88,5dB, biwired. Finitura lucida. Dimensioni (LxAxP in mm): 240x1230x450.Altezza punte incluse. Loudspeaker companies have toyed with the use of carbon fibre in loudspeakers, mainly for the use in cabinets. Carbon fibre coned drive units are rarely seen and used, we believe the type of carbon fibre and its preparation that we are using is unique. For the past year ProAc has been researching the use of pure carbon fibre due to its qualities and resonances in the manufacture of drive unit cones. Its incredible stiffness makes it ideal for a drive unit cone, and its piston like qualities are perfect for moving air at low frequencies without distortion. The new Carbon Pro Eight uses two carbon fibre coned bass drivers, a carbon fibre midrange horn and a carbon composite plinth. The carbon cone is unique with a pure polymer impregnated carbon weave and polished diaphragm, the back of the cone is then specially lacquered and finally it is concentrically weighted to add appropriate mass. The 3 inch midrange dome is repositioned in the unique pure polymer impregnated carbon weave and polished horn, and midrange sounds are reproduced with uncanny realism. High frequencies are covered by the ProAc ribbon tweeter with a diaphragm lighter than a human hair giving a sweet and detailed reproduction. With these attributes the cabinet size can be reduced greatly without losing the weight and slam of a much larger conventional loudspeaker. The cabinet on the Carbon Pro Eight is a traditional mixture from ProAc of HDF materials of different thicknesses heavily damped with bitumen. Indeed the carcass including bitumen is 35 mm thick. The combination of research into carbon fibre and its ingredients have produced a stunningly accurate and detailed loudspeaker, having an electrostatic or panel quality without the drawbacks. Sound is reproduced effortlessly with incredible detail and pinpoint imagery, which often can be muddled by conventional drive units. We are sure at ProAc you will not see this type of drive unit in any other high-end loudspeaker and you will be amazed at such an open accurate and natural sound with a fast potent bass response. We urge those seeking the ultimate sound experience to audition the Carbon Pro Eight at a ProAc dealer near you . Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Diffusore bassreflex canale centrale a 2 vie, 10-100 watt, 4 ohm, 88dB, bi - wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP): 431,8x190,5x203,2 mm. Diffusore bass reflex per canale centrale a 2 vie, 10-150 watt, 8 ohm, 35hz-30khz, 89dB, bi-wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP in mm): 439x197x204. Disponibile in finitura ciliegio, frassino nero, mogano, acero, ebano. For over a decade, the ProAc Response CC1 has been a firm favourite for use in all makes of home cinema systems. During the design of the CC1, great care was taken in matching crossover frequencies and balance, not only for ProAc loudspeakers, but also for compatibility with other manufacturers products. With the advent of higher dynamics, bandwidth and speech emanating from the centre, we decided to design a new centre channel which would effectively reproduce this extra information. The new Studio Centre Channel has taken two years to perfect. The cabinet is marginally bigger than the CC1 with two new bass drivers and is front ported as opposed to the rear ported design of the CC1. This allows for improved matching and placement, making the Studio Centre Channel a perfect match for the entire ProAc range. Careful crossover design has also meant that it is highly suitable for use with other makes of home cinema speakers, bringing an open and natural quality to centre channel reproduction. The Studio Centre makes an obvious partner for the Studio 110130140 models. A 5 inch version of the 612 inch bass driver used in the Studio range was designed using a special coated pulp cone and partnered with a new version of the Studio range tweeter, incorporating a shielded magnet system which will prevent interference with CRT monitors. Great emphasis was placed in the design process to produce a natural, open midrange with extra bandwidth for the music and sound effects reproduced by the centre channel. Efficiency and sensitivity have been improved over its predecessor and there is also greater bass extension and power. In summary, the ProAc Studio Centre Channel is a perfect match for our Studio and Response ranges or any good quality system where an excellent, compact centre channel is required . Response D Monitor Diffusore bassreflex canale centrale a 2 vie, 20-300 watt, 4 ohm, 25hz-30khz, 90dB, bi - wired, magneti schermati. Dimensioni (LxAxP in mm): 660x250x300. Following the successful release of the ProAc Response D range we have designed and built a new high end studio monitor The new Response D Monitor is a radical new design delivering greater bandwidth, higher sensitivity with dynamic, yet smooth and open performance, and are available Response D Monitor Ribbon Diffusore bassreflex canale centrale a 2 vie, 20-300 watt, 4 ohm, 25hz-30khz, 90dB, bi - wired, magneti schermati. Tweeter a nastro. Dimensioni (LxAxP in mm): 660x250x300. 345,00 euro per ebano, acero a occhio di pavone. Following the successful release of the ProAc Response D range we have designed and built a new high end studio monitor The new Response D Monitor is a radical new design delivering greater bandwidth, higher sensitivity with dynamic, yet smooth and open performance, and are available Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Response ER 1 Subwoofer amplificato, 150 watt (200 di picco), 18hz-120hz (-6db a 18hz), woofer da 250mm in fibra di carbonio. Dimensioni: cubo 380mm, piedini 51mm. Peso: 20 kg. Overview For ProAc, the development of a sub-woofer has only recently become a priority. In our opinion early designs blurred detail and imagery in stereo systems. We felt that it was only with the advent of the more compact active sub-woofers with their own electronics and filters that matching capability and sound quality were improved, but we still did not feel the need to produce our own unit. Lately however, particularly with the increasing popularity of home theatre and with the success of our own ProAc Home Theatre system (Studio 130 140 front, Studio 110 rear, and the Studio Centre channel) we decided that it would be desirable to develop a high quality sub-woofer which would be a credible addition to sophisticated audio systems. This first ProAc ER One (Equalised Reflex) subwoofer is an active unit with its own filters and internal amplification. Development has been a lengthy process. Our initial research indicated that drive unit cone material was a main contributing factor to sub-bass colouration. So a new carbon composite cone, developed a few years ago specifically for our Response and Future ranges, provided the perfect solution. Characterised by a clean and uncoloured bass output, this new material was developed into a ten-inch cone specifically for the ER One. It was immediately found to have the necessary rigidity and internal damping to produce a clean and natural sound, complementing the output of the main loudspeakers rather than detracting from it. The drive unit is mounted in a compact enclosure of high rigidity and thickness, with damped inner walls and loaded by our unique equalised reflex port, as developed for our Response and Future models. Naturally with the compatibility of the cone material and other design factors, this unit has proved to be especially successful with our own home theatre system, but extensive testing has also assured its effectiveness with other high quality home theatre and two-channel systems. The ER One is a true ProAc thoroughbred and immediately raises the game in sub-bass performance for an extra octave of bass in a twochannel hi-fi system or explosive weight and authority in a home theatre system the ER One is the one to beat. Available in a variety of real wood veneers, this stunning new unit is available at your nearest ProAc dealer. Specifications Amplifier Power Output 150 watts to 200 peak Frequency Response 18hz to 120hz (minus 6db at 18hz) Cabinet Equalised reflex. Bass Driver 10quot (250mm) carbon fibre composite on cast chassis with inner breather. Dimensions 15quot (380mm) cube, 17quot (431mm) high on feet Weight 44lbs (20kg) Mode Floorstanding Grille Acoustically transparent crimplene Finish Standard Finishes: Black Ash, Mahogany, Cherry, Maple. Se su un prodotto presente o non presente nel nostro catalogo ci puoi richiedere il prezzo scontato telefonando 0174 670100 - 0174 481045 o inviando un e-mail a infonewaudio. it ti faremo la migliore offerta. Essendo rivenditori ufficiali Italia le aziende ci chiedono di non creare turbative di mercato pubblicando prezzi scontati non di listino ufficiale. Se hai trovato un prezzo pi basso in rete. segnalacelo e noi faremo di tutto per applicare quel prezzo. Altrimenti fai tu unofferta e noi la valutateremo. La segnalazione pu essere effettuata via email oppure telefonando. (Per prezzo pi basso si riferisce ad offerte praticate sul Web da aziende che sono distributori ufficiali con sede in Italia. con regolare fatturazione e garanzia italiana fornita dal distributore ufficiale. Qualora il prezzo da confrontare fosse riferito a venditori esteri o che non offrono le caratteristiche suddette, queste non verranno prese in considerazione.) Clicca per qui per vedere. FOTO PRODOTTO Clicca per qui per vedere. ISTRUZIONI PRODOTTO Clicca per qui per vedere. CATALOGO, PROVA RIVISTE SPECIALIZZATE PRODOTTO Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 Telefona o invia un e-mail per avere lultimo prezzo 0174 670100 infosinergy. us Per ordinare o avere gli ultimi prezzi aggiornati telefona al 0174 670100 o invia un E-mail a infosinergy. us Il presente listino sostituisce ed annulla ogni precedente. I prezzi indicati si riferiscono a singolo diffusore. Le caratteristiche e i prezzi indicati possono variare senza preavviso telefonare o inviare un e-mail per ulteriori domande e conferme sui prezzi sopra riporta ti. Prezzi f ranco nostro magazzino Nota bene Tutti i marchi citati nel presente listino sono di propriet e registrati alle rispettive Case ProduttriciWhat is Twitter and why does it keep following me around Twitter Explained Twitter is a social networking and microblogging service that allows you answer the question, quotWhat are you doingquot by sending short text messages 140 characters in length, called quottweetsquot, to your friends, or quotfollowers. quot The short format of the tweet is a defining characteristic of the service, allowing informal collaboration and quick information sharing that provides relief from rising email and IM fatigue. Twittering is also a less gated method of communication: you can share information with people that you wouldnt normally exchange email or IM messages with, opening up your circle of contacts to an ever-growing community of like-minded people. You can send your messages using the Twitter website directly, as a single SMS alert, or via a third-party application such as Twirl, Snitter, or the Twitterfox add-on for Firefox. (See below for links to Twitter tools and applications .) Your tweets are displayed on your profile page, on the home page of each of your followers, and in the Twitter public timeline (unless you disable this in your account settings.) You can receive tweets by visiting the Twitter website, IM, SMS, RSS. email or via a third-party application. For more information about what Twitter is all about, see: Why Twitter is Useful Twitter has many uses for both personal and business use. Its a great way to keep in touch with your friends and quickly broadcast information about where you are and what youre up to. For example, quotIm downtown and aching for some sushi. Anyone like to join mequot For business, Twitter can be used to broadcast your companys latest news and blog posts, interact with your customers, or to enable easy internal collaboration and group communication. To learn more about how you can make use of Twitter, see: How to Use Twitter Getting Started Visit the Twitter website and click quotJoin for freequot to create your account. Consider using your real name as your user name to help your friends find you more easily. Once your account is created, login and click quotSettings. quot From here, you can setup your account details, manage your password, register your mobile phone and IM account, configure how you receive Notices, upload your photo and customize your accounts design. Your Twitter page is located at twitteryour-username Sending Messages You can quottweetquot from your Twitter page, your mobile phone, IM account, or via a third-party Twitter client. From your Twitter page: S imply enter a message in the text field at the top of the page and click quotUpdate. quot From your mobile phone: Send an SMS message to 40404 . From your IM account: Send a message to either twittertwitter (JabberGTalk) or TwitterIM (AOL). Your tweet will be displayed to your followers, either on their Twitter page, mobile phone, or any other way they are setup to receive Twitter updates. Following Other Twitter Users Finding and adding friends to your quotTwitterversequot is easy. From the Twitter website: Login to your account, visit your friends Twitter pages and click quotFollowquot underneath their photo. If your friends account is public, you will immediately start seeing their tweets on your page, otherwise your friend will need to approve you before you can see their updates. From your mobile phone or IM account: Send the command follow username . Replies and Direct Messages When you send a message with username at the beginning, its understood that your message is intended for that specific user, but all your followers can still see the tweet. Note that for the intended recipient to see your message on their home page, they must be following you, otherwise they will only see your message on the Replies tab. To send a friend a private tweet, use the Direct command: d username message . Learn more about using Twitter: How to Network with Twitter The following blog posts are aimed at bloggers and other professionals who would like to use Twitter for business. Twitter In The News Twitter Tools To suggest a tool, app or resource just add me to your del. icio. us network and share the link More Places to Find Twitter Tools The easiest way to educate your site visitors and clients about Twitter Link to this page Tweet me with feedback and suggestions for improvement. I want tweeternet to be clear, concise, and accurate. Follow Sam Stevens The original creator of Tweeternet tweeternet is not affiliated with Twitter, LLC. Thanks to GetXperts for their excel experts . When learning about Twitter marketing and trying to figure out what to post to increase success, you end up focusing on your Twitter audience. The problem is that in many cases the audience you get is not actually the one you want to get. This happens because of not properly understanding many important facts about that audience. Believe it or not, it is really simple to misjudge your audience and end up with information that would not be useful in increasing the accounts popularity or engagement. Many mistakes can be made but here are some that are often seen, especially with inexperienced marketers. Always avoid these mistakes. Making Assumptions Based On Personal Beliefs You want to be sure your conclusion is correct. Unfortunately, many people think they know what someone thinks. Since nobody knows what you think right now except you, it is obvious that this is a really bad mistake. For instance, let us say that you want to sell porcelain dental veneers and you think that all women over 30 will want to get this procedure done when necessary because of the importance of appearance. That will be the truth for many of the women but not for all. By trying to acknowledge a part of your desired Twitter audience you can easily end up turning off another part. That is not your goal because you really want to engage your entire possible audience. Not Using Analytics Tools It is definitely interesting to notice how many Twitter marketers do not want to use some of the tools that are available for them right now and that would help work a lot easier. When you do not look at analytics data and you do not use as many tools as you can find, it is a certainty that problems are going to appear since you will surely miss out on a lot of data that would be really useful for you identifying your audiences needs. Lack Of Interaction You cannot build anything on Twitter if you just post and you use some hashtags. A big problem is the lack of interaction that is often seen with business accounts. Always look at the influencers that do interact and get into a conversation with them. Some of the best interactions on Twitter are based on conversations. You simply cannot be successful on Twitter without interacting with followers and with those that you want to have as your followers. Remember it is really important that you to know all you can about the Twitter audience that will help you to reach your current goals. However, this is not as simple as you may think. Since you are currently investing a lot of money in your business and you want to be sure that online marketing is done in a proper way. focus on all the data you can obtain, no matter how you get it. The power of Twitter for businesses has grown immensely over the past few years. Newsworthy content for businesses can no longer get significant coverage from issuing a press release to traditional media sources, alone. Sharing your press release on Twitter allows your message to reach a more targeted, relevant audience, for FREE. Sounds great, right Whats the catch Twitter has a rapid moving news feed, so tweets have a tendency to get buried if they dont stand out. Also, a single tweet is limited to 140 characters, so the likelihood of grabbing the attention of your readers is determined by how eye-catching your 140 characters, or essentially one line of copy, is to your prospective audience. How to make sure your press release gets noticed First, make sure your company has a solid presence on Twitter. Make sure you are satisfied with your network of followers and your brand is well established, meaning you are actively tweeting multiple times daily and interacting with your followers. If your brand isnt as established on Twitter as you would like, blogs such as Social Media Examiner . HubSpot . and Hootsuite . are some of the leading references for businesses looking to improve social media engagement and brand recognition. Secondly, its important that youre tracking the attention your press release gets. If you have a platform that is set up to track how many clicks from Twitter to your release youre getting, such as HubSpot, Hootsuite, Twitter Analytics, or Google Analytics, thats great. If you do not have a tracking tool, it doesnt mean you cant leverage your release the same way, you just wont receive exact data, click-rate, etc. The tweet itself Out of the average 400-500 words in a press release, the headline is absolutely the most important. Its suggested to keep your headline within 100 characters, so itll be the bulk of your tweet. The remainder of your tweet should include hashtags. Hashtags are the words or phrases that follow the sign in a tweet. Hashtags are designed to track trending topics and organize subject matter. For example, if you were to type in SuperBowl during the playoffs in Twitters search bar, everyone who tweeted using SuperBowl will appear on your news feed, regardless of if you follow them. The reason this feature is good for business is, a hashtag allows your tweet the potential to reach more than just your own followers, increasing its visibility. To make sure youre using hashtags properly, research what your partners and competitors are using on their accounts. What to do Use conversational language. Your followers want to know theres a real person behind your tweet and a good test is, if it doesnt intrigue you, its not going to intrigue them. Use hashtags, but do not, I repeat, do not overuse or misuse a hashtag. Doing so will make you look amateur and using too many hashtags can water down the importance of your message. Attaching an image to your tweet can be helpful in grabbing your audiences attention, however dont force it. If your logo or another applicable image does not apply, dont use it. What NOT to do You will more than likely be tempted to tweet your release multiple times because of how fast it disappears on your news feed. Reminding your audience about your release is okay, as long as you reword it and tweet it at a different time, preventing your followers from thinking it is spam. Dont write a misleading headline in an attempt to get more clicks from your followers. They will quickly realize and youll leave a bad taste in their mouths. Dont start your tweet with a Twitter handle (i. e. cvshealth launches new). Doing so will limit your potential reach. When it comes to any marketing or public relations messaging, a company has to choose what their business goals are, establish measurable objectives . declare who their target audience is, and choose the tactics the company plans to use in order to get their message across as efficiently and successfully as possible. If your company does not currently have a Twitter account, or the account has little to no followers at this time, some press release distribution services will tweet your release for you, using their own Twitter account. For example, prnewswire and PRunderground are two distributions that offer a social add-on option. Twitter CEO, Dick Costolo, wants to make twitter more seamless to switch between public and private messaging. Currently, the switch isn8217t easy. They are experimenting with ways to highlight tweets that are most relevant to you when you visit the service. There are three ways that could be done: completely automated algorithms human curation a combination of human curation and automated algorithms The first would be nirvana, but like some of google8217s search automation, or some of the terrible article spinners that lazy marketers use, 100 automation would probably be an awful result. The second would be great for employment, but too expensive and very bad for the company8217s bottom line. So a combination of automation and human editing or curation could do the trick. Facebook is already going down the combination path and it seems to be working. It will be very interesting to see if they can do it. Twitter is all about you. Whether you are a real person, a business or a brand, and earlier this month, you got a makeover. The first time you saw it, you might have thought there was something wrong with your browser. Something looked different, and you might have wondered if your computer had been hacked or maybe your browser was on the blink. There were three changes to tweets: Best Tweets . Tweets that receive more engagement appear slightly larger Pinned Tweet . You can pin a Tweet to the top of your page Filtered Tweets . You can choose which timeline to view when reviewing other profiles The pinned tweet is a nice idea, because it gives you a way to highlight a specific tweet, that isn8217t pushed down by your less important tweets. I8217ve always tried to handle this by choosing the order that I tweet at a particular time, but that only lasts as long as you can hold of saying something new. Filtered tweets are good too, because you can set whether you look at tweets, tweets with photos or videos or tweets and replies. Eu gosto disso. Best tweets might have to grow on me over time. Increasing the size of the font for tweets with added engagement is a reasonable idea, but I8217m not sure I like it yet. And what happens to a tweet that goes viral and gets massive engagement Does it take over the whole screen The other things that changed are that the new web profile allows for a larger profile photo, and a customized header. Nice changes. What the Trend says it is 8220The front page of the real-time web.8221 If you want to discover the current trends on Twitter, and the reason they are trending, What the Trend tells you what and why. Two types of messages drive What The Trend 8211 short phrases and hashtags. The site gets its trending information using the twitter API, then What The Trend members pitch in, to say why they think the items are interesting, providing a short description of it. Then, What The Trend staff moderate the descriptions and send them back out in their own feed. That feed runs on many other sites, including Twitter. Tweeternet will keep an eye on it and it we think it is valuable, we may decide to run it at Tweeternet too. The current top 10 things trending, as I write this are: Currently Trending on Twitter, According To What The Trend Katie Couric sincewebeinghonest people are being honest. thingsthatpissmeoff people disrespecting my personal space. iLoveWhen Things, people or activities you love. NHS NHS patients able to get free treatment almost anywhere they want public or private under radical reforms unveiled. TAYLOR WON Taylor Swift wins ACMA Entertainer of the Year. Pet Shop Boys The Pet Shop Boys will support Take That on their upcoming Progress Live tour. Kate Bush Singer Kate Bush says she is 8216likely8217 to release new music this year. Alan Titchmarsh One Direction are going to be on the show 34pm tonight. Martin Luther King The third Monday in January is Martin Luther King Jr. Day in the US, a national holiday remembering the famous Baptist preacher and civil rights pioneer.

Comments